Exergames in learning – oppimista pelien kautta

Educational Exergames yhdistää pelielementtejä oppimispeleistä (kognitiivisesti haastavat pelit) ja ns. exergameistä (fyysisesti haastavat pelit, kuten Wii Fitness).

Tämän projektin tarkoituksena oli suunnitella ja tutkia peliratkaisuja, jotka lisäävät fyysistä aktiivisuutta luokkahuoneessa häiritsemättä opetussuunnitelman tavoitteita. Tutkimuksessa tutkittiin uutta pelilajia: koulutuspelejä, joiden toisena tarkoituksena ja tukea lasten fyysistä kuntoa ja päivittäistä aktiivisuutta.

Riittävä määrä liikuntaa on tärkeää lapsille. Tärkeimmät hyödyt koulun näkökulmasta on lueteltu alla:

  • Lisääntynyt fyysinen aktiivisuus voi parantaa kuntoa ja vähentää liikalihavuutta, jotka molemmat vaikuttavat positiivisesti kognitiiviseen toimintaan ja akateemisiin saavutuksiin.
  • Liikunta aktivoi aivot oppimisen ja muistin parantamiseksi.
  • Toiminnallinen oppiminen voi ehkäistä energian purkautumista häiriökäyttäytymisenä

Ongelmana on, että tällä hetkellä opiskelijat viettävät suurimman osan kouluaikastaan ​​istumalla luokkahuoneessa, mikä ei ole optimaalinen ratkaisu oppimisen tai terveyden kannalta. Siksi tässä projektissa tutkittiin opetuksen perinteisen luokkaopetuksena vaihtoehtoisena oppimisympäristönä, johon on yhdistetty fyysistä aktiivisuutta.